Her er årets prisvinnere

Dette innlegget er 9 år gammelt. Informasjon i innlegget kan være utdatert.
Fornøyde vinnere: Terje Manger og Elisabeth Schanche/foto: Fredrik Lian
Fornøyde vinnere: Terje Manger og Elisabeth Schanche. Foto: Fredrik Lian

Marius Prytz
Skribent

Undervisningsdagen 2015: Terje Manger mottok studentenes Undervisningspris, mens Elisabeth Schanche fikk med seg Studiekvalitetsprisen hjem.

Det psykologiske fakultets årlige arrangement, Undervisningsdagen, ble gjennomført onsdag 11. februar med tema «Danning i utdanningen».

Det var duket for foredrag og utdeling av fakultets egne priser.

Studentene fornøyd med praksis

Studentenes Undervisningspris tildeles en ansatt «som har utmerket seg på en særlig måte som gagner fagets kvalitet og studentene». Professor Manger mottok den prestisjetunge prisen:

– Dette skjer helt uforberedt, og oppleves overraskende og gledelig! Det er svært inspirerende å møte studenter som interesserer seg for faget som det undervises i, sier Manger.

Manger nevner at mange studenter er fornøyde med praksisen i den Pedagogisk-psykologiske tjenesten. Tilretteleggingen han har gjort for PPT-praksis og ekskursjoner, var også to av grunnene til at han mottok prisen.

Pris for erfaringsbasert læring

Førsteamanuensis Elisabeth Schanche ved Institutt for klinisk psykologi mottok Studiekvalitetsprisen. I begrunnelsen ble hun hedret for blant annet å ha implementert erfaringsbasert læring.

Elisabeth Schanche/foto: Fredrik Lian
Elisabeth Schanche. Foto: Fredrik Lian

– Dette var veldig overraskende. Men det er også en bekreftelse på verdien av det å være oppriktig og få til noe i fellesskap.

Om tildelingen til Manger sier Schanche følgende:

– Terje har en evne til å treffe folk emosjonelt utover det rent faglige. Han har en vennlighet og respekt i møte med både studenter og kollegaer. Det er ikke så ofte man treffer folk som alle heier på!

Lovordene kommer i retur til Schanche:

– Elisabeth er en genuint sympatisk person, og er faglig dyktig og veldig flink til å ta vare på det sosiale fellesskapet, sier Manger.

– Uansett tror jeg disse tildelingene handler om å være forberedt til undervisningen, å like mennesker og ha respekt for studentene, avslutter han.

Dette innlegget er 9 år gammelt. Informasjon i innlegget kan være utdatert.